Le Sponsers

Sunday, December 19, 2010

Saya Hidayah, Saya Sangat Okay! Haha



Kelmarin saya menemui video ini. Saya Gay, Saya OK. Saya bukan gay. Saya straight. *wink
Agak sensitif sebenarnya apabila kita mempersoalkan, atau membincangkan, atau merepek tentang topik ini. Me, Myself and I..ececeh..saya ramai kawan... :)

Saya tidak mengamalkan diskriminasi, kerana saya percaya setiap manusia di dalam muka bumi ini di lahirkan dengan sifat yang berbeza, mereka mempunyai pandangan yang berbeza, mentaliti berbeza, muka berbeza itu suda pastiiii.....Namun mereka tetap manusia, macam kita..

So, it's not fair jika kita membeza-bezakan sesiapa pun dengan kita. Macamla kita bagus sangat kan...tetttt tettttt...cermin muka sendiri la kan.

Ada jugak member-member sendiri yang terang-terangan mendiskriminasikan golongan tersebut (paham sendiri), ntahla, kadang-kadang nak jugak saya bisik-bisik kat telinga diorang, sempurna ke kau?? eceh..berani pulak aku. 

Kalau semua orang menghina, mencaci golongan begini, siapa yang nak nasihatkan diorang pulak. Ustaz, Ustazah, Pensyarah....mereka memang komfem2 akan menasihatkan diorang. Tapi kalau korang, ustazah dengan member sebaya, mane korang lagi rela kongsi cerita? jujur! jujur! :P

Kan lagi bagus kalau kita mendekatkan diri dengan mereka, untuk menjadi kawan baik, dan dalam masa sama cuba menasihatkan mereka untuk kembali ke jalan benar. Dapat pahala lagi. Jangan mendekatkan diri untuk menjadi anak ayam sudah ler.

Point nye!! Dah lari jauh pulak....

Amende la mamat nie.*tetbe* haha
It's not okay at all. Konsep dia ni dah salah ni, sape kawan baik dia pegi  nasihat dia cepat! Ade ke patut buat macam ni, ini lagi menggalakkan gay-gay untuk menggaykan diri mereka dengan lebih berani. This is Malaysia la...Kita masih belum terbuka dengan soal ini, dan seharusnya kita tidak perlu terbuka kerana kita sebuah negara Islam, dan GAY bukanlah amalan seorang Muslim. Ingat tu, janganlah kita menjadi Islam hanya pada nama sahaja. Bertuah kan kita dilahirkan kepada seorang Islam, kenapa kita nak melakukan perkara yang bertentangan dengan Agama pulak, lalu menggunakan akal sebagai panduan. Ish3~

Rule is Rule~

Jangan nanti Allah timpakan bala kat Malaysia ni, Astagfirullahalazim. Marilah kita sama-sama mendoakan mereka ini agar kembali ke pangkal jalan.

2 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

wah3~ apply keje tuh.. ni yg nk join sekaki nih.. hik3~ ^_^
btw, semoga berjaya ye dpt keje tuh~ ^_^

p/s: thanx yep sudi follow keen.. keen follow blek nih.. slmt berkenalan ye hidayah~ ^_^

Nur Hidayah Bohari said...

hehehe..amin3~ thanks yek!
selamat berkenalan...
mari follow mwmollow~ :P

SukeLagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DikuasakanOleh