Le Sponsers

Saturday, June 2, 2012

You Mad Kpopers?

K-POP? 

Err~

Okay, sekarang kat internet tengah hot pasal kes artis Korea dibayar RM900,000.00 sewaktu himpunan belia kat Putrajaya haritu. Kalau tanya aku, hm apa aku kisah. akakaka. Tapi seharusnya kalau duit tu kasi aku ada jugak faedahnya. Contohnya aku bole beli kereta lagi 1. Aku boleh kahwin cepat sikit. Aku boleh belanja kawan-kawan aku. Kawan-kawan aku mesti suka. Kan. Kan. Apela diorang ni buat program gini-gini. Pergi dengar ceramah Ustaz Azhar Idrus kan bagus. Bayar artis luar mahal-mahal, dok terkinja-kinja. Hadoi. Nak tengok video diorang tayang bontot kat Youtube pun malu apa lagi nak tengok live.  -__-''

Anyway, nak cerita pasal K-pop ni. Ramai jugak kawan aku yang minat K-pop. Aku rasa tak kira lelaki perempuan, harus layan cerita drama korea (eh sama tak dengan K-pop? haha). Then, layan band2 K-pop yang cute-cute cam 2 pm, SNSD, Super Junior, hmm.. Itu je yang aku hengat. Syai pon layan K-pop kau~ Gay x. Dia lagi tau banyak band korea dari aku. Ohemji. Dia dah kasi aku Running Man tapi aku tak tengok g. Ape yang best sangat tah, tapi orang cakap best. Aku cuma taknak start je sebab nanti aku tak boleh berhenti. Hehe.

Ada jugak junior aku cerita dlu dia g konsert Super Junior, bayar tiket hampir RM500. Pergh. Kaya tak dia. Dia mesti kaya. RM500 aku boleh makan sebulan kot. Tapi suka hati dia la sebab dia ada duit. Tapi tapi tapi... Err still tak dapat terima.

Then, ada certain orang ni kalau dia minat sesuatu, fanatik gila wa cakap lu. Cam peminat K-pop la. Seyes. Awww comel awww hensem awww awww awww... Cam peminat Justin Bieber jugak. Ala cam peminat Tomok. Sama la jugak. Tak faham la aku. haha. Ni sebab fanatik la ni dok berhabis ratus-ratus kan. 


Ok masa untuk puji diri sendiri.

Aku ni, klasik sikit. Aku suka teater. Tapi, kalau tiket tu dah harga RM100++ above aku memang tak layan dah. Mahal kot. Tiket RM50++ pun aku layan sekali sekala je. Aku memang berat hati sikit nak berhabis banyak kat benda-benda hiburan ni. Membe aku lagi sorang, layan Manga. Layan komik. Kumpul komik banyak gila. Lalalala aku cuma sanggup pinjam je. Tapi tak sanggup beli sendiri. Aku kalau camana suka benda pun tapi kalau bab nak berhabis tu, cam tak je. Kedekut aku ni. Tapi duit habis jugak. Aku tak tau la duit aku abes banyak g mana. Kakakaka... Abes kat makanan kot. Lagi best. Puas hati perut.

Masuk topik balik.

Tapi benda-benda camni, kalau layan sangat sangat sangat lain jadinya nanti. Minat-minat la, tapi takyahla nak fanatik sangat. Ala orang yang buat konsert then panggil Kpop tu dah desperate sangat lettew nk tarik crowd. Hihi. Lagipun, kan bagus kalau fanatik lebih kat perkara akademik ke, sains ke, engineering ke, komputer ke, ada gak faedahnya. LOL. Ada ke? Nerd la semua rakyat malaysia!

Ayah saya pernah berkata, time tu akak aku tengah dok layan sangat Akademi Fantasia. Dah la live tak pernah miss, ulangan pun dia tengok, aku plak pening tengok dia. Ayah saya cakap, dari tengok orang menyanyi terkinja-kinja tu elokla kau bukak Discovery Channel ke Animal Planet ke tengok monyet lompat-lompat. Lagi best.

Aku rasa kalau ayah aku tengok K-pop pengsan dia.

:D 


p/s: Aku layan Big Bang Theory. Nerd tak nerd tak? ;)






 

No comments:

SukeLagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DikuasakanOleh