Le Sponsers

Saturday, June 25, 2011

PEKERJA vs PELAJAR

Today is SUNday.. 26 June 2011.
Kalau diikutkan perkiraan algebra ni dah hari ke26 aku bergelar pekerja a.k.a insan yang memakan gaji(ntah bile gaji). Dan yang paling best, aku juga masih seorang pelajar. Haa saspen x saspen x...haha

Aku masih seorang pelajar sebab aku masih belajar dan belajar dan belajar. Kalau dulu cedok ilmu dari lecturer2, sekarang cedok ilmu dari mamat-mamat saleh engineer kat office aku pulak.
Bezanya dulu ngan sekarang..oooo banyak beza.

Kalau dulu kelas aku hari isnin, selasa rabu je, itupun xfull 1 day, itupun kalau cmpur yang aku rasa2 nk ponteng kelas aku 2 hari je kot 1 seminggu :') hehe. *dulu bole la aku kecoh2*
Sekarang, idok kire la kau malas ke tak malas ke hari2 kena g keje.

Dulu jam bunyik kul 6.30 kejut subuh aku bangun tutup alarm je. Sekarang alarm bunyi je kelam kabut bangun mandi. Kul 7.30 dah gerak g office. Bangga rasa dengan diri sendiri. Boleh bangun awal pagi dah sekarang. Cuma kalau weekend je balik rumah tak reti2 nak bangun lagi. Itu kalau kat rumah mak, kalau kat rumah aku..hmmmm jumaat malam aku tido ahad malam jela aku bangun. haha.

Kalau dulu time belajar, malas buat assignment boleh tiru Odah. Sekarang ko nak tiru sape? Ha padan muke kau. Haha. Oleh itu wahai adikku yang masih belajar, jangan meniru assignment kawan, meniru dan faham tu di alu-alukan. Tapi belajar biarlah faham betul-betul supaya idok terkial2 cam ahkak sekarang.

Kalau dulu pas dinner jalan2 g karok jap, pastu meronggeng tak hengat pun takpe. Esok bangun lambat ponteng kelas pun takpe. (Adoi teruknya perangai aku). Aku buat sekali je tau. Haha. Sekarang nak buat camtu ha pk la 18juta kali. Atau dalam erti kata lain, eh suke hati ekaula nak buat ape pun janji ko datang kerja.

Dulu kalau assignment salah pun cam wat2 tak kisah je. Sekarang kalau silap buat intrepetation, silap calculation, mau effect ekonomi negara. isk3.

Beza tak beza wa cakap lu.

Bezanya lagi aku cam tak matang g. Adoihh~ :')

2 comments:

Tarmizi Abd Rahim said...

boleh belanja..yeah!!

SD said...

padan la sgt tuh....x matang betul!

SukeLagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DikuasakanOleh