Le Sponsers

Saturday, June 12, 2010

cuti-cuti

sudah 6 minggu saya menjalankan latihan industri di ROXAR software solutions.
Elaun bulan pertama juge sudah dapat..macam sudah mau habis jer..oo tidak~
pelajar2 di ROXAR terkenal dgn sikap suke berjalan-jalan a.k.a merendek..
saya tidak pernah ikot mereka merendek lagi atas sebab2 kesibukan, ke'exam'an, ke aktiviti lainan, serta keseronokan duduk dirumah sahaja..
sampai Kang(utp student) cakap, u alls xpnh join kami jalan2..(aku ngn raam la tuh)
lalu aku telah bersetuju untuk pergi ke mana2 tempat la yg disyorkan pada 12 Jun 2010.
setelah meng'google'kan diri kami, kami membuat keputusan untuk ke PULAU KETAM or literally translated to CRAB ISLAND..
sounds good...look nice..Pulau Ketam is a fisherman village.nice for photo shooting!~

here we go...

thanks to raam to cancel ur attendance for very last minute kerana familynye datang dr perak..*yeke raam?ngeh3*
so tinggal lah 5 org yg ikot trip tersebut. me (dayah), Kang, Fahad our geologist, Aiman and his gf E-zy...great ya....kalo raam ade mesti cukup korum..waahaha

saya bgun awl pg tu..sampai mak saya sgt aneh lalu bertanye..apsl bgn awl rini?saya wat muke selamba menjawab..solat subuhla....
pastuh, wat muke menggoda sket..mak, nak g pulau ketam...^^ hehe
lupee daaa nk gtaw awl2... ;)

about 8.45 saya telah bertolak dr stesen KTM Batu Tiga menuju ke stesen KTM Port Klang. tepat 9.30 pg seperti yg dijanjikan saya telah sampai ke Jeti ke Pulau Ketam di Port Klang. about 30 mins later, Kang and Mr Fahad ponn sampai. Aiman a bit late, so we go 1st!!

b4 i'm boarding, i met a malay guy who sell the ticket. he asked me, where to go? I said, Pulau Ketam..then he makes a weird face and warned me, u wear tudung, u wnt to go there?
i felt a little bit insulted and shocked with his word but i just ignored it. maybe he try to tease me o something..huhu

sesampai sahaja ke Pulau Ketam menaiki Speedboat (rosak tudung saya), barula saya tahu kenapa die berkata demikian. Most of the org kampung is chinese and boleh dikatakan kat Pulau Ketam ni xde melayu langsung.Kedai makan pon cina semua....n mereka kata makanan situ halal sbb semua seafood. sbb kelaparan n kepanasan, we decide to hav a lunch there. di kedai cina ok...redha sahaja la.huhu..
makanan agak sedap sbb harga pon mahal.hoho
rm143 habeh untuk 3 org makan...

menu:
1kg ketam berempah
mix vegetables
baby kailan
lala sambal
bawal steam fish
bihun goreng seafood

hmmm...makan3~ makan ler situ...hoho

apa yg menarik di pulau ketam ini, semua penduduknye menggunakan basikal sbg pengangkutan utama. so mmg tiade pencemaran udara. kalau nak lagi best melawat pulau ketam nie, bleh melawat ladang ternak ketam..(u have to take another boat).

kami hanya berjalan2 dan ambil gamba sahaja memandangkan scenery agak cntk dan unik dgn suasana mcm kt chinatown~ chewahhh
then we asked the villagers where is the most interesting places we can go. they say... there's nothing left. huhu
so just what we saw jela yg ade...
jam menunjukkan pkul 1.20, kami membuat kputusan untuk pulang sahaja setelah xhabis2 posing kat pulau tuu...

and next!~ fahad nak pegi Bukit Tinggi...jom!

seriously, saya ingat bukit tinggi tu area2 kl jer..so ikut jelah dgn harapan xbalik lambat. rupe2nye...haaaa amek ko...
Bukit Tinggi kat pahang ye tuan2...*jauh tuu* xjauh sgt la..lebih kurg g genting jer..
yg pergi...cuma saya, Kang dan Fahad sahaja. Mula2 rasa kekok jugak sbb i'm not used talking to Fahad, he very closed to Kang...so i felt like i am disturbing a couple to dating o something. saya hanya mendiamkan diri serta menyampuk sket2 je ketika dalam perjalanan dgn menaiki kereta bmw 5 series fahad...weee~

so apa yg berlaku adalah bergantung kpd niat ye tuan2.huhu
we take a lotssssssss of picture. menarik jgk bukit tinggi nie, cantik tempatnye.seswai untuk pencinte alam..kalau org yg ske karok cam fat and mail mmg xseswai dtg cni.hoho

nk cite sal bukit tggi pon xtaw sgt.. ade sgt byk gamba, tp xle upload skrg sbb saya penat + xjumpe memory card adapter saya.

next entry saya upload gamba! ;)


2 comments:

rinozeen said...

tu crap island la .. crab island tak penah wujud :p

Nur Hidayah Bohari said...

pulau ketam la..crab island tu aku y direct translate.. ;p hehe

SukeLagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DikuasakanOleh