Le Sponsers

Tuesday, May 17, 2011

Its Final Week of Final Semester

Hey you...
I am now editting my thesis, and I am thinking.. What a waste of letting my internet do nothing while I am doing my job. So let's the internet upload some interesting picture of mine and frens..haha.

I don't know how to express my feeling now. I am too happy, because finally I almost2!! finished my 4 years of study at UTM SKUDAI, and yet we are now separating to our own way. Maybe after this there wil b no more karakoing, lunch and dinner together, gossiping in my room, talk and talk and talk till 4 am like what we always do in our old time (ooowh miss it already)...

But you know what, this 4 years are worth living for. hehe. I met new person, new friends, We love, We fight, We stab at each others back (hade? haha), we study together, we going through our happy and hard time together (kan kan kan 4skp 2011)... Nak gelak ade, nak nanges ade, nak gelak2 nanges pon ade bile ingat2 semua tu. Waaaaa gonna miss all dat.

Friends...

Forgive me if I pissed u off...
Nobody is perfect, and I am not perfect. Sometimes I do silly things and hurt others feeling without knowing that I did it! Sorry3~

I love all of you, thank you for being part of my memory. Promise that we will always keep in touch ok.

What else?

Sayang korang lah... :D



















































































Peehh...Laju kan internet gua. Semua gua upload. Pasni gua tuka konsep blog ni kepada album gamba saya. haha

:D

Monday, May 16, 2011

Ooowh...NORIDAH SELAMAT anda bertanggungjawab sbb saya tak tido lagi sekarang. Rasenye since last week after I kemas2 I punye barang and letak sampah2 kat luar bilik, I dengar bunyik benda selongkar2 plastik depan bilik pada jam2 yang tidak patut cam skang..2-3 pagi. Kejadahnye sape nak selongkar plastik time2 ginih. Nak kata kucing tak la kau mengiau. I dahla cuak sebab tiba-tiba ptg tadi Mail bukak cite ada Orang Minyak kat KTF (kau kah mail) wahaha... menyebabkan aku tido kunci pintu (kantoi selama 1 sem xkunci pintu time tido) serta terpaksa meminta kebenaran Saodah untuk bukak lampu ketika tidur. Sempat aku mengamati bunyik plastik bag tu tadi, adela dalam 2-3 minit. Aku dah cuak gile dah. Lama sangat kucing ni selongkar plastik hari ni. Cemana tiba-tiba...haaa tiba-tiba unexpected figures muncul mane aku nk lompat. Lega aku bila dengan pintu bilik NORIDAH SELAMAT tertutup. Itu bermakna beliau lah yang selongkar plastik tersebut. Namun saya tidak boleh tido sehingga sekarang. OMG. And I masih tertanya-tanya ape yang kau selongkar IDA lame sangat tadi? Huahuahua~

*Bangga ase. Time PSM tak siap semalam pun I tido je. Arini lak rajin nak berjaga. OOoooo Dem. -___-

Tuesday, May 3, 2011

Saya dah......

Its been a long time since I update my last entry. OMG I am proud of myself. Haha
I miss my blog! 

Baik, biar saya mengarut dalam entry ni sebab rindu sangat nak mengarut sorg2. :D
Its a final semester.
Yeahh~~ Final semester best described as a BUSY SEMESTER kan.
After going back from Lawnbowl tournament, I got a dinner with my coursemates. On the CRUISE okay. Bangge. haruslah bangga dengan course sendiri. haha. Seronok, rasa nak nangis pon ada mengenangkan nak abes belajar dah. Dengan muka gelap itu, saya pergi dinner. Thanks nona sebab mekapkan muka terbakar nie. Then after dat, I got another dinner. Grand Faculty Dinner (GFAD) --> aku pun tak tahu kenapa nama dia macam tu, but it was really fun there. Got a lot of opportunity to meet up with company man, seniors, super duper seniors, and my boss from ROXAR, Mr. Khong also was there. Thanks Mr. Khong for coming!! (hope dia baca la blog ni). Macam-macam benda berlaku, namun anggapla ia sebahagian dari dugaan hidup. hoho

Then what.... Go back at UTM and meneruskan kehidupan as a student. Start getting myself busy with PSM, assignments, study etc.. bla bla bla~

and the most important part... Jengs3...

I got a call from Murphy Oil Corporation telling me that I was shortlisted as a candidate for interview session. OOOooooooo My....!!
This gonna be my first interview... Good start. Whatever it is, whatever it takes..I want this job.

The interview was going well. I dont know, I'm nervous, and I do think that I'm not doing it that good, but thats the best interview I ever had after the one with Mr. Khong last internship. *yeke..aaaaaa*

And the BEST3 part is...

I got the JOB!!

:D
:)
xD

Alhamdulillah. **Lompat2 dalam bilik!!**. 1st June ni saya start kerja dah as a Graduate Engineer in Murphy Oil Corporation under Deep Water Exploration. huhuhuhuhuhuhu~

:D --> tak terkata lah suka.

Akhirnya, saya dapat balas jasa mak, abah, along, angah, abang, kakna, kakni, wah, bancik, pain, ucu. Semuaaaaaa la family saya yang saya sayang.

I do it for you bebeh~

And tak dilupa...

Ada lagi 2 paper, and PSM tak settle lagi. Sama jugak, tak settle semua ni tak boleh kerja. hoho.. So saya nak g study ah..

Untuk kawan2 yang still mencari kerja... Chaiyok2!! mari kita cipta rekod graduan Petroleum Engineer UTM adalah graduan paling best dalam dunia nie...~ We are the BEST. :)

Sunday, April 10, 2011

...

Saya suka buat entry time saya tengah busy tahap gaban.wakaka.

Saya cuma nak cakap...

Kehidupan ni memang mencabar kan.  Semakin kita dewasa, semakin kita nak habis belajar, semakin kita hampir dengan realiti kehidupan sebenar dan percayalah realiti tu tak semudah sekarang. Kita diuji setiap hari dengan pelbagai perkara duniawi, keseronokan dunia, kebendaan, harta dan kekayaan. Kita berjumpa dengan lebih ramai orang. Macam-macam orang la. Tugas kita untuk memilih, sama ada nak menilai sesuatu tu dari sudut nafsu, akal, atau iman. Sebagai orang Islam, kita ada limit kita sendiri. Tak boleh nak act sesuka hati. Sentiasa lah ingat asal usul dan agama kita. Kadang-kadang aku pun terlalai sekejap, buat benda bukan2. isk. Muhasabah diri balik. And janganla Allah tarik nikmat iman dan hidayah kerana dosa-dosa aku tu. Cemana nak survive the real world ni!



SukeLagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DikuasakanOleh